Prototyp:
Rychlíkový vůz 2. třídy určený pro mezinárodní dopravu dle úmluv
RIC a MC na hlavních tratí s rychlostí 120 km/h. Vůz je opatřen
pensylvánskými podvozky jhy, má 10 oddílů a postranní chodbu. Objem
vyrobených kusů od započatí výroby 1958 až do konce výroby 1960 se
vyšplhal na 288 ks v postupných dodávkách. Interval čísel 3347 až
3399 a 3578 až 3812. (Od roku 1968 došlo k přečíslení podle UIC v
intervalu 51 54 29-10 000-x až 51 54 29-10 081-x v případě oddílu s
rozhlasovou ústřednou a na intervaly 51 54 20-10 000-x až 51 54
20-10 199-x.)
Vůz je vybaven 10-ti oddíly s 80-ti koženými sedadly v zelených
barvách, na chodbě se nachází 8 sklopných. Na jednom představku se
nachází záchod a umývárna, na druhém záchod a oddíl pro
průvodčího
Od roku 1959 byly vozy vyráběny s rozhlasovou ústřednou, později
však byly demontovány a byl v nich prodej občerstvení.
Model:
Nová konstrukce vozu s vysokou mírou detailů a mnoha dodatečnými
díly
Vůz je konstrukčně uzpůsoben pro dodatečnou instalaci
osvětlení.
Svět vláčků
Vršovická 1527/68b
100 00 Praha 10
Česká Republika
Otevírací doba:
Po-Ne 9:00-21:00
Vladimír Bylinský
Tel: +420 602 499 003
Email: info@svetvlacku.cz