Všeobecné informace
Reklamačním řádem se řídí vyřizování veškerých reklamací zboží
zakoupeného v e-shopu.
- Vyskytne-li se u zakoupeného zboží v záruční době vada, má
kupující právo tuto vadu reklamovat.
- Vadou se rozumí změna (vlastnosti) zboží, jejíž příčinou je
použití nevhodného nebo nekvalitního materiálu, nedodržení
technologie nebo nevhodná technologie, popřípadě nevhodné
konstrukčního řešení.
- Za vadu nelze považovat změnu (vlastnosti) zboží, která
vznikla v průběhu záruční doby v důsledku jeho opotřebení,
nesprávného používání, nedostatečné nebo nevhodné údržby, v
důsledku přirozených změn materiálů z nichž je zboží vyrobeno, v
důsledku jakéhokoliv poškození uživatelem či třetí osobou nebo
jiného nesprávného zásahu.
- Reklamace se považuje za řádně uplatněnou, jestliže je
reklamováno zboží kompletní a reklamaci nebrání obecné zásady
hygieny. Kupující je povinen předložit reklamované zboží vyčištěné,
zbavené všech nečistot a hygienicky nezávadné. Naše společnost je
oprávněna odmítnout převzít k reklamačnímu řízení zboží, které
nebude splňovat výše uvedené zásady obecné hygieny (zákon č.20/1966
Sb., o péči o zdraví lidu).
- Vedoucí prodejny nebo jím pověřený pracovník je povinen vydat
kupujícímu potvrzení o tom, kdy právo z odpovědnosti za vady
uplatnil, o způsobu řešení reklamace, jakož i o provedení případné
opravy a o době jejího trvání. V případě reklamace řešené
elektronickou cestou se potvrzením rozumí e-mailová
korespondence.
- Zboží je po vyřízení reklamace zasláno zpět kupujícímu. V
případě oprávněné reklamace hradí náklady na dopravu zboží zpět k
kupujícímu prodávající, v případě neoprávněné reklamace hradí tyto
náklady kupující. Náklady na dopravu k prodávajícímu hradí kupujíc,
v případě oprávněné a uznané reklamace jsou tyto náklady hrazeny v
připměřené výši prodávajícím po předložení dokladu o zaplacení
dopravného.
Lhůty pro uplatnění reklamace
- Právo z odpovědnosti za vady musí být uplatněno v záruční době.
Reklamaci je nezbytně nutné uplatnit bez zbytečného odkladu, ihned
jakmile se vada objevila. Případné prodlení při pokračujícím
užívání zboží může zapříčinit prohloubení vady, znehodnocení zboží
a může být důvodem odmítnutí reklamace. Záruční doba je 24
měsíců a začíná běžet ode dne převzetí zboží.
- Doba od uplatnění práva z odpovědnosti za vady až do doby, kdy
zákazník po skončení opravy byl povinen věc převzít, se do záruční
doby nepočítá. Zákazník je povinen si zboží vyzvednout
nejdéle do 14 dnů od obdržení zprávy o vyřízení reklamace
v případě, že zboží nebude zasláno na adresu kupjícího, po této
lhůtě budeme účtovat skladné za každý započatý den ve výši 50,- Kč
vč. DPH. Naše společnost je povinna vydat kupujícímu
potvrzení o tom, kdy právo uplatnil, jakož i o provedení opravy.
Pokud je výsledkem reklamačního řízení výměna reklamovaného zboží,
začne běžet záruční doba znovu od převzetí nového zboží. Při výměně
vadné součásti vztahuje se nová záruční doba na vyměněnou
součást.
- Záruční dobu nelze zaměňovat s životností zboží, tj.
dobou po kterou při správném používání a správném ošetřování včetně
údržby může zboží vzhledem ke svým vlastnostem, danému účelu a
rozdílnosti v intenzitě jeho užívání vydržet.
Odstranitelné vady
- Za odstranitelné vady se považují takové vady, které lze
opravou odstranit, aniž by utrpěl vzhled, funkce a kvalita
zboží.
- V případě výskytu odstranitelné vady má kupující právo, aby
byla bezplatně, včas a řádně odstraněna. Prodávajícíje povinnen
vady odstranit bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 30
kalendářních dnů ode dne uplatnění reklamace.
- O provedení opravy rozhodne vedoucí prodejny nebo jím pověřený
pracovník a vyznačí nebo dohodne termín vyzvednutí opravy
zákazníkem, pokud se nedohodnou jinak (odeslání poštou).
- Není-li to vzhledem k povaze vady neúměrné, může zákazník
požadovat výměnu zboží (lze vyměnit za jakékoliv zboží). Pokud není
výměna zboží možná, může zákazník žádat přiměřenou slevu z ceny
zboží nebo od smlouvy odstoupit.
- V případě vady odstranitelné má zákazník právo na
výměnu zboží (lze vyměnit za jakékoliv zboží) nebo na odstoupení od
smlouvy pokud:
- reklamace nebyla vyřízena do 30ti dnů ode dne jejího uplatnění a
nedošlo k jiné dohodě
- zákazník nemůže pro opětovné vyskytnutí odstranitelné vady po
opravě nebo pro větší počet odstranitelných vad zboží řádně
užívat.
O opětovné vyskytnutí vady po opravě jde tehdy, jestliže se stejná
vada, která byla v záruční době již nejméně dvakrát odstraňována,
opětovně vyskytne. Větším počtem vad trpí zboží tehdy, má-li v době
uplatnění reklamace současně nejméně tři odstranitelné
vady.
Neodstranitelné vady
- Za neodstranitelnou vadu se považuje taková vada, kterou nelze
odstranit nebo její odstranění není účelné s přihlédnutím ke všem
rozhodným okolnostem.
- Jde-li o vadu neodstranitelnou, která brání tomu, aby zboží
bylo řádně užíváno jako zboží bez vady má zákazník právo:
- požadovat výměnu zboží za nové bezvadné (lze vyměnit za jakékoliv
zboží) nebo odstoupit od kupní smlouvy.
- V případě, že charakter neodstranitelné vady nebrání řádnému
užívání zboží jako zboží bez vady (např. vady estetické) a kupující
nepožaduje výměnu zboží, má právo na přiměřenou slevu z kupní ceny
nebo může od smlouvy odstoupit. Při poskytování slevy se přihlíží k
charakteru vady, stupni a způsobu opotřebení výrobku, délce jeho
užívání a k možnostem dalšího použití.