Parní lokomotiva BR 17.10 společnosti DRG.Ještě během náběhu
výroby typu S10 byla firmě Henschel zadána výroba sdružené
lokomotivy s malou spotřebou uhlí. Tato lokomotiva označená jako S
10.1 nevycházela z typu S 10, ale jednalo se o zcela novou
konstrukci. Čtyřválcová spřažená hnací jednotka byla z typové řady
De Glehn, tzn., že daleko vzadu posazené vnější válce působily na
druhou spřaženou nápravu a vnitřní válce na první. Lokomotivy byly
větší a výkonnější než S10 a díky spřažené hnací jednotce i
úspornější. Mezi lety 1911 a 1914 bylo ve dvou výrobních sériích
vyrobeno 135 exemplářů pro Prusko a 17 pro Alsasko-Lotrinsko. Po
tom, co tři lokomotivy byly předány do zahraničí jako reparace,
Říšské dráhy převzaly zbývajících 132 vozidel jako typovou řadu
17.10-11 s novými čísly 17 1001 - 17 1123 a 17 1145 - 17 1153. 17
1055 (bývalá východní 1135), která se dochovala a která byla
částečně uvedena do půvdního stavu, dnes patří dopravnímu muzeu v
Drážďanech.
Svět vláčků
Vršovická 1527/68b
100 00 Praha 10
Česká Republika
Otevírací doba:
Po-Ne 9:00-21:00
Vladimír Bylinský
Tel: +420 602 499 003
Email: info@svetvlacku.cz